Convocatòria ajuts de llibres i material escolar Curs 2024/2025

Termini presentació sol·licituds: del 7 d'agost al 5 d'octubre de 2024, ambdós inclosos.

Podran ser beneficiaris als/les alumnes/as empadronats/des a la Garriga i matriculats/des en centres públics o privats concertats d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i CFGM de la mateixa població, que es trobin en una situació de vulnerabilitat socioeconòmica, i en determinats casos quan el CFGM i batxillerats es cursin fora de la Garriga es podran subvencionar quan els Serveis Socials considerin que la situació familiar ho requereix, sempre que no estiguin afectades per cap de les prohibicions contingudes a l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (en endavant LGS), i reuneixin les següents condicions:

  • Estar empadronat/ada al municipi de La Garriga.
  • Presentar la sol·licitud i la documentació obligatòria, així com aquella documentació que sigui procedent en funció de cada cas, requerida dins dels terminis establerts en aquesta convocatòria.
  • La renda familiar no pot superar els llindars màxims que s’estableix a la convocatòria.

Podeu concertar CITA PRÈVIA per ser atesos presencialment a l'Oficina d'atenció a la Ciutadania a través de https://citaprevia.ubintia.com/lagarriga/#nbb o trucant al 93 860 50 50.

Qui el pot demanar?

Podran ser beneficiaris als/les alumnes/as empadronats/des a la Garriga i matriculats/des en centres públics o privats concertats d'educació infantil, primària, secundària, batxillerat i CFGM de la mateixa població, que es trobin en una situació de vulnerabilitat socioeconòmica, i en determinats casos quan el CFGM i batxillerats es cursin fora de la Garriga es podran subvencionar quan els Serveis Socials considerin que la situació familiar ho requereix

La renda familiar no pot superar els llindars màxims que estableix la convocatòria.

Quan es dóna resposta?

El termini per a l'atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de sol·licituds.

Documentació necessària?

 Formulari de sol.licitud per ajut de llibres i material escolar

 NIF/NIE o passaport del/de la sol·licitant. En el cas de no disposar-se, certificat de naixement o llibre de família on consti la filiació

 En el cas de representació legal o acolliment del beneficiari, documentació acreditativa d'aquest fet

 El conveni o la sentència de divorci/separacióEn cas que estigui en tràmit, cal presentar un document que acrediti aquesta situació (justificant d'interposició de la demanada, document notarial...) En cas que s'hagi establert el pagament d'una pensió, però que no es passi, s'ha d'acreditar la denúncia d'aquest fet. Si no es porta el document, es comptarà la pensió com un ingrés.

 Declaració presentada IRPF (Renda) de l'any anterior

 En el cas d'infants en acolliment, la resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència

 El darrer rebut de la hipoteca o del lloguer de l'habitatge on resideixi la persona beneficiària

 En cas de CFGM I Batxillerats que no es cursin en el municipi de la Garriga, s'haurà d'adjuntar les dades del centre on es cursarà els estudis, justificant de pagament de la despesa de material i llibres i nº de compte de sol·licitant

 En cas de malaltia greu d'algun membre de la unitat familiar, informes mèdics o altres documents que ho acreditin

 En el cas de víctima de violència de gènere, la documentació acreditativa, d'acord amb les previsions de l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista

 EN CAS DE NO AUTORITZAR LA CONSULTA O NO PRESENTAR LA DECLARACIÓ DE LA RENDA:

 Informe de vida laboral actualitzat emès per la Seguretat Social.

 Justificant dels ingressos dels mesos del mes de gener a juny del 2024 de tots els membres que integren la unitat familiar en edat laboral (a excepció dels/les estudiants majors de 16 anys que hauran d'aportar inscripció/matrícula)

 En el cas de treballadors fixos o temporals, els fulls de salari o certificat equivalent dels últims 6 mesos on constin els ingressos percebuts

 En el cas de persones en situació d'atur, el certificat actualitzat del SEPE on consti si es percep la prestació d'atur i la seva quantia

 En el cas de pensionistes, el certificat acreditatiu de la percepció d'una pensió i de la seva quantitat actualitzada

 En el cas de persones receptores de la renda garantida (RGC), certificat acreditatiu on indiqui l'import rebut

 En el cas de treballadors autònoms: declaració de la renda, moviments bancaris i declaració jurada d'ingressos

 En el cas de no poder acreditar alguna de les circumstàncies anteriors: Declaració responsable on s'especifiqui: els ingressos de tots els membres de la unitat familiar i moviments bancaris dels últims 6 mesos de tota la unitat familiar.



Canals de tramitació

PresencialmentOficina d'Atenció a la CiutadaniaPlaça de l'Església, 208530 - La Garriga (Barcelona)
TelemàticamentEmplenar el formulari. Iniciar el tràmit per internet
Per a la tramitació telemàtica, s'hauran de complimentar els camps de la instància genèrica, adjuntar el formulari específic de sol·licitud degudament complimentat i tota la documentació requerida a l'apartat anterior.

Preu

L'assignació de les subvencions es basarà en trams d'acord amb la puntuació obtinguda.
Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 13-08-2024 08:46