L’Arxiu ha de vetllar per la protecció, recuperació i difusió de tot aquest patrimoni al temps que col·labora en una gestió administrativa transparent i eficaç i garanteix el dret d’accés a la informació de la ciutadania.
El Servei d'Arxiu Municipal és un servei públic essencial que te com a principals funcions:
- Contribuir al bon govern municipal mitjançant un eficient sistema de gestió de la documentació.
- Garantir l’accés de la ciutadania a la documentació.
- Promoure la memòria i el coneixement de la Garriga.
- Assessorar les àrees administratives de l’Ajuntament en l´organització i tractament de la documentació municipal.
Serveis:
- Consulta de documentació.
- Reproducció de documents, sempre que no es perjudiqui la seva conservació i integritat.
- Assessorament històric.
- Assessorament al tractament de la documentació de caràcter privat: familiar, empreses, entitats.
- Visites concertades per a escolars de primària i de secundària o grups interessats a conèixer l'Arxiu i el seu funcionament.
- Préstec documental per a activitats de difusió cultural organitzades per altres institucions.
- Formació d'estudiants en pràctiques.
L'Arxiu, que es troba ubicat a l’edifici de l’Ajuntament, està obert de dilluns a divendres de 9 a 14 hores. Per accedir-hi cal demanar cita prèvia enviant un correu a arxiu@ajlagarriga.cat o al telèfon 93 510 76 50.