e.FACT és el servei de factura electrònica de les administracions públiques catalanes per la recepció de les factures electròniques per part dels proveïdors.
Beneficis per a les empreses
Què es considera factura electrònica?
És el document electrònic que conté el mateix tipus d’informació que hi ha en una factura tradicional i que es transmet a través de mitjans electrònics. Té validesa legal quan du una signatura electrònica avançada basada en un certificat digital reconegut que garanteix la seva autenticitat i integritat.
Per conèixer els requisits de les factures i les obligacions legals per als emissors, consulteu quines són les obligacions en l'emissió de la factura.
Com es generen?
El format electrònic per emetre factures electròniques a l’Administració és Facturae segons l’Ordre PRE/2971/2007. Per generar les factures amb aquest format públic es disposen de diversos mecanismes:
Com lliurar-les a l’Ajuntament?
Per enviar les factures electròniques a l'Ajuntament de la Garriga podeu utilitzar diferents mecanismes:
1. A través de la bústia de lliurament
2. A través de plataformes privades de serveis de facturació electrònica
Podeu lliurar les factures electròniques mitjançant les plataformes privades de serveis de facturació electrònica que hi ha al mercat si aquestes es troben adherides al servei e.FACT.
3. Us facilitem el CODI DIR, necessari per a l’enviament de la factura electrònica
CODIS DIR 3 - LO1080885 (oficina comptable, òrgan gestor i unitat tramitadora)
Com consultar l'estat de la vostra factura?
Accedint a la bústia de lliurament de l'Ajuntament de la Garriga, entrant a la pestanya "Consulta d'estats". Aquesta funcionalitat permet la recerca de factures enviades prèviament, de cara a consultar el seu estat de procés.
Per a consultar l'estat d'una factura heu d'informar dels següents camps: número de factura, any fiscal de la factura, NIF de l'emissor, NIF del receptor i l'import total de la factura. Una vegada completats aquests camps i prement sobre el botó "Cerca" es realitza la consulta, mostrant-se l'històric d'estats pels quals ha passat la factura especificada. D’aquesta manera, si la factura s’ha lliurat i registrat correctament a l’Ajuntament, es detalla, entre d'altres dades, la informació corresponent al registre d’entrada de la factura.
Destacar que en el cas que no visualitzeu l’estat “Registrada”, això indica que la factura no s’ha registrat per l’Ajuntament. Així mateix, si la factura no supera la validació de la seva signatura electrònica o la factura no s’accepta per part de l'Ajuntament per motius comercials, la bústia de lliurament indicarà l’estat de "Rebutjada" i el motiu del rebuig.
Així mateix, és responsabilitat de l’emissor de les factures la consulta de l’estat de les mateixes.
Accés a la bústia de lliurament
Accediu a la bústia de lliurament de factures electròniques de l'Ajuntament de la Garriga fent clic aquí.