En cas de trobar-se en situació d’emergència mèdica, fora de l’horari habitual del centre d’atenció primària (de 8 a 20 hores), la ciutadania de la Garriga compta amb diverses opcions d’actuació.
D’una banda, trucant al 061/Salut Respon, es farà una primera valoració i s’indicarà el tractament a seguir, si cal adreçar-se a un centre d’urgències o a l’hospital, si es tenen mitjans propis, o si s’envia un metge a casa per a una atenció domiciliària o una ambulància per a fer el trasllat.
Sempre convé, en trucar, tenir la targeta sanitària a mà perquè el CIP (el número identificatiu de la targeta) és una dada important per resoldre la consulta de la millor manera possible. També es pot facilitar el DNI. Les persones sordes poden adreçar-se al servei en llengua de signes mitjançant l'aplicació mòbil 061 Salut Respon.
D’altra banda, es pot anar a un centre amb atenció continuada (CAP amb atenció continuada o Centre d'Urgències d'Atenció Primària –CUAP-). En el cas de la Garriga, cal anar al CUAP Granollers, ubicat a la planta baixa del nou Centre de Salut, al carrer Girona.
Finalment, per a les atencions més greus, es pot anar a les urgències dels hospitals.
Què és un CUAP?