Personal municipal es forma per atendre el públic

Última revisió 11-11-2024 10:07
11/11/2024

L'objectiu del taller de sesibilització era reflexionar sobre l'atenció a les persones usuàries pel que fa a la llengua i donar eines i recursos per a una bona atenció.

Els dimecres 9 i 23 d’octubre, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de la Garriga, es va realitzar el taller de bones pràctiques "La comunicació amb els ciutadans. Parlar per entendre’ns" per al personal que fa atenció al públic a l’Ajuntament de la Garriga, amb l'objectiu de reflexionar sobre les actituds lingüístiques relacionades amb l'ús del català i conscienciar de la importància que ofereix incorporar el català en l'àmbit professional.

De les dues sessions que es van fer, en la primera es va tractar la comunicació entre el personal que fa atenció al públic i els seus usuaris, la normativa i les dades sociolingüístiques. Al final de la sessió se’ls va donar una graella d’observació que van haver d’emplenar durant la setmana següent.

A la segona sessió, les dades extretes de les seves observacions de l’atenció al públic, que van fer tant presencialment com telefònicament,  van servir per reflexionar-hi i  per crear diàleg entre els assistents, ja que alguns van compartir les seves experiències i inquietuds.

L’observació real va permetre reflexionar als assistents sobre la tria lingüística que fan diàriament en l’entorn laboral, condicionada a vegades per prejudicis diversos,  i per veure que cal usar en primera instància el català com a mostra de disponibilitat lingüística. També es va valorar si aquestes pràctiques els ajudaven a adaptar-se a l’interlocutor i a respectar la tria lingüística de l’usuari.

Per acabar la sessió, es va compartir un decàleg de bones pràctiques lingüístiques per tal d'oferir un tractament igualitari als usuaris, facilitar que tothom pugui utilitzar el català i fomentar el compromís de l'Ajuntament de la Garriga amb la llengua catalana, i enfortir-ne l’ús.

El CPNL compta amb una oferta de tallers de sensibilització lingüística en diferents àmbits per donar eines i recursos per a una bona atenció a l'usuari, al pacient o als joves usuaris dels casals de lleure o esportius. Amb aquests tallers s’entén millor per què és important respectar la tria de llengua i per què cal usar en primera instància el català com a mostra de disponibilitat lingüística.

Aquesta actuació s'emmarca en el Pla Ofercat de la Garriga 2024-2028 i és una activitat coorganitzada des de la regidoria d’Ensenyament i Llengua Catalana de  l'Ajuntament de la Garriga i el Consorci per a la Normalització Lingüística, mitjançant l’Oficina de Català de la Garriga (CNL Vallès Oriental).