El projecte vol ser una eina de suport al sector cansalader i un nou actiu identitari del municipi.
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de la Garriga engega el projecte de la marca col·lectiva Botifarra de la Garriga, una nova eina de suport al sector cansalader local, que compta, per ara, amb cinc productors adherits (La Perla, La Moreneta, Can Torrents, Ca la Maria José i Can Valldoriola).
Sota aquest paraigua de marca, es vol identificar el producte i disposar d'un mitjà per a la seva promoció, també més enllà de la Garriga. Així ho ha explicat en la presentació de la marca la regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament, Txell Catalan, qui ha declarat que "no és només un segell, sinó que la marca pretén donar recolzament al sector cansalader de la Garriga per donar resposta als reptes de futur, com la formació professional, el relleu generacional o la relació amb la restauració i amb la producció local".
Així, la Botifarra de la Garriga és aquella elaborada al municipi, amb els ingredients i característiques estipulats i comercialitzada amb el logotip creat per a la marca. Segons Yolanda Preseguer, cansaladera de La Perla, la marca "donarà valor al comerç local, que s'esforça cada dia per fer un producte millor".
Aquesta nova marca vol esdevenir també un nou actiu identitari, lligat als valors de la Garriga, que repercuteixi en altres sectors com la restauració, el producte de proximitat o el turisme.
Objectius de la marca
La creació de la marca col·lectiva Botifarra de la Garriga s'ha fixat una sèrie d'objectius. Els principals són fomentar el consum d’aquest producte agroalimentari; promocionar la Garriga com a destinació comercial especialitzada; donar cobertura a totes les accions promocionals que es portin a terme en relació a la botifarra de la Garriga; i incrementar l’oferta turística del municipi, dissenyant rutes i activitats relacionades amb el producte.
La Fira de la Botifarra, principal celebració
A partir de la creació de la marca, es programaran diferents campanyes durant tot l’any, que inclouran la creació d'una pàgina web, campanyes publicitàries als mitjans i a les xarxes socials o la producció d'un vídeo promocional, entre altres.
L'esdeveniment principal, però, serà la Fira de la Botifarra, que el 2021 celebrarà la seva desena edició, si la situació sanitària ho permet.
L'excel·lència del producte
Carmel Mòdol, director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries de la Generalitat de Catalunya, que també ha assistit a la presentació de la marca col·lectiva, ha remarcat que "a la Garriga és molt preuada la cultura alimentària sustentada sobre el producte i el bon fer amb el producte. Ara, cal traslladar-lo perquè tothom en pugui gaudir, perquè els qui el fan tinguin el reconeixement que mereixen i perquè el municipi tingui aquest segell identificatiu".
Per la seva banda, l'alcaldessa de la Garriga, Dolors Castellà, ha destacat com "a través d'un producte quotidià, treballant-lo i amb ganes de fer les coses bé, s'arriba a l'excel·lència". Amb la creació de la marca col·lectiva Botifarra de la Garriga es vol que, "quan la gent pensi en la Garriga, pensi també en aquest producte tan nostrat i que ens ha posat en el mapa gastronòmic".