L’esdeveniment ha generat un impacte de més de 2 milions d’euros. Cada persona visitant ha fet una despesa mitjana de 72 €, que supera la de l'any passat i també millora la valoració global de la fira, amb una nota de 8,9.
22.549 persones van visitar la 12a Fira de la Botifarra, que va tenir lloc els dies 2 i 3 de març a la Garriga. La xifra és lleugerament inferior a la de l'edició anterior, ja que diumenge, va venir unes 2.000 persones menys, dada que es relaciona directament amb el mal temps d'aquell dia.
Malgrat això, la despesa econòmica de les persones que van visitar l'esdeveniment ha crescut respecte l'any passat, passant dels 59 € als 72,3 €.
Així es desprèn de l'estudi econòmic de la fira, que també revela que l’impacte econòmic generat per l’esdeveniment (és a dir, la xifra que entra en circulació amb motiu del conjunt d’activitats de la fira) és de 2.068.669 € (superant els 1.720.760 € de l’edició anterior).
Segons el document, per cada euro de despesa el retorn és de 25,5 €, i s’han generat 22,6 llocs de treball equivalents a temps complet.
A més, la valoració global de la Fira de la Botifarra també treu millor nota que en l'edició del 2023, passant del 8,2 al 8,9 sobre 10 punts. Els aspectes més ben valorats són els concerts, la informació, els espais ButiTast, ButiKids i ButiAula, la seguretat i la neteja.
Pel que fa als punts forts de la Fira, els visitants assenyalen que el producte estrella és de proximitat i de qualitat, i destaquen també el bon ambient firal.
El principal aspecte de millora que apunten els visitants està relacionat amb més oferta firal, principalment de parades de botifarra. També es demana més aparcament.
El perfil de les persones visitants
Segons el mateix estudi, el 59 % de les persones visitants són dones (el 40 % són homes i l'1 % persones de gènere no binari). L'edat mitjana del conjunt de visitants és de 46 anys. A més, destaquen dues franges: dels 45 als 54 anys (24 %) i dels 55 als 64 (23 %). Malgrat això, es percep un increment de visitants de fins a 40 anys.
Pel que fa a la procedència, el 27 % ve de la garriga, el 21 % de la comarca del Vallès Oriental, el 13 % de Barcelona i l'àrea metropolitana, el 10 % d'Osona, el 7 % de la resta de la província de Barcelona, el 6 % del Maresme, el 6 % de la província de Girona, el 5 % del Vallès Occidental, el 3 % de la província de Lleida, l'1 % de la província de Tarragona i l'1 % de la resta d’Espanya o altres països.
Enguany, les persones visitants novells (que venen per primera vegada a la fira) són el 47% i la intenció de retorn és del 95%.
D’altra banda, un 55 % de les persones que han visitat la fira ho han fet en parella, mentre que el 42 % ho ha fet en família, i el 15 % han vingut amb amistats.
L’estudi també apunta que el 66 % de les visites van adquirir el producte estrella, la botifarra, seguida de prop pels embotits i formatges.