El departament de Llengua Catalana de la Generalitat de Catalunya ha preparat un decàleg per fer-nos reflexionar i potenciar la nostra llengua a les xarxes.
Assolir la normalitat en l’àmbit digital és un dels reptes que afronta la llengua catalana. Si parlem català, per què no l’utilitzem a Internet? Us proposem 10 maneres per fer créixer el català a la xarxa. Les trobareu a la guia per fer créixer el català a les xarxes, una tasca que ens pertany a totes i tots nosaltres.
Per a més informació, podem entrar a https://llengua.gencat.cat/ca/serveis/06_catala_llengua_digital/guia-per-fer-creixer-el-catala-a-internet/.
Les recomanacions del decàleg són les següents:
1. Quan obrim una pàgina per internet, moltes de les pàgines que remenem tenen la versió catalana i per defecte ens aturem en la primera que se'ns obre.
2. De la mateixa manera, quan fem una cerca a Google, si el terme el fem en català computarà la tria i farà visible el català.
3. Disposem de la Viquipèdia com una de les millor eines que tenim a internet en versió catalana perquè es va ampliant de mica en mica. Malgrat que està en diferents idiomes, el català és la llengua de més qualitat des de 2010.
4. Busquem influenciadors en català, coneguem-los. No és veritat que per triomfar a les xarxes socials, s’hagi de canviar de llengua.
5. A l'hora de contractar un servei d'un producte, fem-ho en català, són les empreses qui s’han d’adaptar als usos lingüístics dels clients.
6. Quan volem vendre un producte en plataformes de compravenda, si nosaltres som els venedors i els nostres clients seran del nostre entorn, és evident que el català serà un dels elements de confiança, per tant, fem la descripció en català.
7. Si hem de configurar una pàgina web, es pot relacionar amb més d’una llengua.
Com a empresa, el màrqueting en català funciona, només cal decidir-s'hi.
8. És molt comú que certs professionals canviïn de llengua a l’hora de promoure el seu compte a espais digitals com ara Instagram o Linkedin. Usar el català en xarxes amb finalitats professionals posa al teu abast nínxols de mercat molt potents i lliures de competència.
9. Si som nosaltres l’empresa, apostem pel màrqueting digital en català.
10. Per als més agosarats, sempre hi ha l’opció de crear nosaltres mateixos el contingut per internet que ens interessi.