L'"Estudi de necessitats del teixit empresarial de la Garriga" proposa línies d'actuació basades en un treball de camp amb les empreses garriguenques.
Aquest dimecres es va celebrar a Can Raspall una trobada entre representants d'empreses dels polígons de la Garriga, equip de govern i membres de l'oposició, per tal de presentar les conclusions de l'estudi, alhora que recollir opinions i peticions de les persones empresàries.
L'alcaldessa de la Garriga, Dolors Castellà, va remarcar que trobades com aquesta suposen "una aportació qualitativa" que complementa les dades quantitatives de l'estudi. "Cal complementar les dades quantitatives amb la part més qualitativa i vivencial de les persones que trepitgen i coneixen la realitat dels polígons", va afegir.
En aquest sentit, el sector empresarial va remarcar que cal millorar els polígons pel que fa a neteja, mobilitat, connectivitat i senyalització.
Conclusions de l'estudi
L’estudi tenia per objectiu principal, identificar empreses i agents de consens per promoure aliances del territori. El punt de partida va ser un treball de camp amb les empreses del municipi, del qual s'han extret una sèrie de dades.
Entre les més destacables, s'ha detectat que, durant la crisi de la COVID-19, el 66% de les empreses estan desenvolupant la seva activitat al centre habitual de treball, tot i que amb modificació i adaptació d’horaris i torns laborals, o combinant el teletreball amb la presencialitat. Es veu clarament el pes de la indústria en aquests resultats, ja que és un sector poc propens al teletreball.
D’altra banda, cal ressaltar el 5% de no activitat per tancament o baixa de l’activitat.
Una dada molt positiva és que la majoria de les empreses es mostren predisposades a participar en activitats conjuntes amb altres empreses o grups de treball.
També, es remarca la necessitat de connexions i el networking en futures accions.
El 19% de les empreses donen molta importància a la creació d’una taula de treball i diàleg público-privada a la Garriga i a l'impuls d’una marca identificativa del municipi (20%).
A més, el 16% es mostren predisposades a participar en activitats de networking i a crear un espai propi per poder desenvolupar-lo (12%).
Línies d’actuació i pla d'acció
A partir d'aquesta diagnosi, s'ha marcat unes línies d'actuació i una proposta de pla d'acció per tal d'abordar-les.