Per facilitar, encara més, la comunicació amb la ciutadania el consistori ha impulsat nous mecanismes de comunicació que permeten la relació amb els veïns i veïnes i que, preferentment, promouen l’ús d’instruments electrònics.
Tràmits virtuals
Els ciutadans i les ciutadanes tenen a la seva disposició el sistema IdCAT Mòbil, a través del qual poden realitzar tràmits des de qualsevol tauleta, ordinador o telèfon mòbil. Per gaudir dels avantatges d’aquest sistema només cal donar-se d’alta al portal https://idecatmobil.seu.cat, que no requereix descarregar cap programari específic ni recordar cap contrasenya. Alhora, poden fer moltes de les gestions entrant a la Seu electrònica del web municipal.
En el cas de les empreses o entitats jurídiques, la Llei de procediment administratiu estableix que la relació electrònica passa a ser obligatòria i que, per tant, cal que disposin d’un certificat digital.
OAC
A més de les noves eines virtuals, però, des de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) s’ofereix acompanyament i assessorament per a fer tots els tràmits i gestions que es necessitin. L’OAC es troba a l’entrada del consistori i brinda un tracta totalment personalitzat a les persones que s’hi adrecen.