El documental ‘Com un pare’, produït per Prisma Films i rodat a la Garriga, ha estat guardonat aquest cap de setmana amb el premi a la millor direcció al Festival Internacional de Cinema en Llengües Minoritàries d’Spilimbergo, al nord de Venècia, a Itàlia.
Aquest nou reconeixement internacional se suma al premi al millor curtmetratge del Festival Gòllut de Ribes de Freser, que va destacar el film com "una peça que reivindica la tradició, recupera un ofici perdut i ens connecta com a comunitat".
De només setze minuts de durada, Com un pare està centrat en la recuperació del toc manual de campanes a la Garriga. El documental reflexiona sobre la transmissió del coneixement, el patrimoni immaterial i els vincles entre generacions a través del testimoni de les persones que avui mantenen viva aquesta tradició.
La història té com un dels seus fils conductors Dolors Fontserè, filla de Lluís Fontserè, el darrer campaner de la Garriga fins a finals dels anys setanta. Cinquanta anys després, la seva tornada al campanar obre un viatge íntim i col·lectiu cap a la recuperació d’un patrimoni sonor que torna a formar part de les celebracions més solemnes del municipi.
El documental va néixer d’una iniciativa de Xavier Garriga, director de Prisma Films, arran de la recuperació dels tocs manuals de campanes que ha tingut lloc a la Garriga els darrers anys impulsat per Víctor Rodríguez.
Va ser estrenat al Cinema Alhambra de la Garriga el passat 22 de juliol amb l’assistència de més de 350 persones. Es podrà tornar a visionar al Cinema Alhambra el proper 9 d'octubre a les vuit del vespre, en els actes d'obertura del festival Mirada de la Garriga.