El servei municipal de Consum és un servei d’atenció gratuït en matèria de consum per a les persones residents a la Garriga, o que siguin de fora i hagin tingut un problema amb un establiment del municipi.
Serveis que ofereix:
- Atenció personalitzada de consultes, per via telemàtica o presencial.
- Recepció, gestió i resolució de les queixes i reclamacions de les persones consumidores.
- Mediació entre les parts per a la resolució de conflictes en matèria de consum.
- Tramitació de denúncies davant dels organismes competents.
- Avisos i recomanacions sobre les principals novetats, alertes, estafes en matèria de consum, a través dels mitjans de comunicació locals.
- Campanyes informatives dirigides a les persones consumidores perquè coneguin i exerceixin els seus drets i deures.
- Fomentar el consum responsable i de proximitat.
- Documentació i material especialitzat a disposició de totes les persones que ho sol·licitin: legislació, fullets informatius, material didàctic...
- Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum.
- Col·laboració amb les associacions de consumidors.
Té un espai web amb informació i articles per a la ciutadania, un apartat de formació i l’enllaç directe al xat telemàtic.