Gràcies a una subvenció de la Diputació de Barcelona, de més d’1 milió d’euros, la Garriga comptarà amb enllumenat LED, més eficient i sostenible, a tot el municipi.
Des del mes de maig, l’Ajuntament treballa en una millora total de l’enllumenat públic del municipi.
El projecte, que compta amb una subvenció de la Diputació de Barcelona per valor de més d’un milió d’euros, es basa en la substitució de tecnologia antiquada i poc eficient per enllumenat LED més eficient, sostenible i d’acord a la normativa lumínica actual.
En concret, fins a finals de 2026, està previst canviar 1.884 llumeneres, a més d’altres actuacions a elements auxiliars de l’enllumenat públic. Un cop substituïts els punts de llum, es realitzen verificacions per ajustar i comprovar els diferents paràmetres de les noves lluminàries (alçada, intensitat...).
Altres elements de l’enllumenat públic també s’estan revisant a fi efecte de millorar-ne l’eficàcia. És a dir, no només es canviaran les llumeneres, sinó que també s’està revisant i comprovant la il·luminació de les diferents zones per a complir amb la normativa lumínica.
S’estima que l’actuació suposarà un estalvi d’emissions de 541 tones de CO2, a més d’altres avantatges, com un consum més baix, estalvi econòmic, millora en la qualitat de la llum i confort visual (gràcies a la llum més nítida i homogènia), augment de la vida útil i menor desgast dels llums, o un control més flexible gràcies a sistemes que permeten ajustar l’enllumenat en temps real segons les necessitats del moment.