L’aplicació municipal permet fer arribar a l’Ajuntament avisos, queixes i suggeriments, de manera que totes les incidències es canalitzen per una mateixa via i es fan arribar directament a l'àrea corresponent.
Al gener d’aquest 2022 va entrar en funcionament l’app la Garriga, una eina que naixia amb l’objectiu de tenir a mà totes les informacions d’interès sobre el municipi i de posar a l’abast de la ciutadania una nova via de comunicació amb l’administració local.
Una de les funcionalitats més pràctiques, tant pels garriguencs i garriguenques, com pel mateix consistori, és la bústia d’incidències.
Els resultats
En sis mesos de funcionament (de gener a juny), s’han recollit a través de l’app un total de 869 incidències, de les quals, a principis de juliol, s’havien resolt 539, i quedaven 133 obertes i 197 pendents d’executar.
Per tipus, son majoria les incidències relacionades amb residus i neteja, seguides de les que fan referència a voreres i carrers.
A les incidències enviades a través de l’app, cal sumar unes 150 més rebudes a través del formulari web, disponible a www.lagarriga.cat, fent un total de 1019.
Si comparem aquestes dades amb les de 2021, veiem un augment en la xifra de l’any en curs, ja que el passat (durant tot l’any), es van recollir 190 incidències entrades per formulari web, 80 per instància i 460 per correu electrònic. També cal sumar 89 més recollides a través de les xarxes socials municipals, resultant 819 en total.
Des del consistori, es fa una bona valoració dels resultats de l’aplicació municipal. “Aquest sistema suposa un flux de treball més àgil, que permet una major interacció amb la ciutadania i una gestió de les incidències més eficient, ja que arriben directament a l’àrea i la persona tècnica corresponent”, segons Jordi Carreras, cap de l’àrea de Territori i Sostenibilitat.
A més, Lluís Marco, regidor de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, apunta que “el mòdul d’incidències ha fet que aflorin temes que, per la dificultat de ser comunicats a l’Ajuntament, sovint quedaven en el desconeixement. L’app és una eina que a hores d’ara ja s’ha convertit en indispensable, perquè facilita la feina a la ciutadania i al personal tècnic”.