El Punt TIC ha donat servei a prop de 3.000 persones en els dos anys que porta en funcionament.
Des que es va posar en marxa el 19 de setembre de 2022, el Punt TIC de la Garriga ha donat servei a 2.694 persones (1.127 de setembre de 2022 a juny de 2023, i 1.567 de setembre de 2023 a juny de 2024).
Aquestes xifres consoliden l’espai com a lloc de referència al municipi per lluitar contra la bretxa digital, un dels objectius bàsics d’aquest servei.
I és que, durant aquests gairebé dos anys que ha estat en funcionament, s’ha copsat que hi ha persones que necessiten ajuda per a fer tràmits electrònics diversos com demanar hora al SOC, entrar instàncies als ens locals, enviar factures telemàticament..., i que aquest servei els ha estat un lloc de suport.
El Punt TIC, a més, vol servir d’ajuda per persones emprenedores, empreses de la Garriga i ciutadania en general, per a assolir les competències digitals que estableix el Marc Europeu DigComp 2.2, classificades en cinc àrees: informació, comunicació, creació de continguts, seguretat i resolució de problemes.
Activitats realitzades
Des de setembre del 2022, s’han realitzar cursos de tots tipus segons nivells de l’alumnat demandant: preparació de proves ACTIC (ja que el Punt TIC n’és també punt examinador), alfabetització digital, administració i facturació electrònica, ciberseguretat, xarxes socials, eines Google, treballs amb diverses apps (salut, finances, recerca de feina...), algoritmes i intel·ligència artificial, ús de dispositius mòbils per a gent gran, etc.
El Punt TIC forma part del departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de la Garriga i es troba situat a Can Raspall. A partir del setembre del 2024 es tornen a iniciar cursos de tot tipus i nivells. També hi ha atenció personalitzada i individualitzada a les persones usuàries.