Comença el desplegament del nou model de recollida de residus i t'ho volem posar fàcil

Última revisió 10-12-2025 10:14
10/12/2025

A partir del dia 15 de desembre, començarà el repartiment de les targetes i cubells per al nou model de servei de recollida de residus a la Garriga.

A principis del 2026, entrarà en funcionament el nou model de recollida de residus de la Garriga, integrat per 4 sistemes: contenidors tancats, porta a porta, plataformes emergents i àrees de contenidors tancades.

Per això, a partir d’aquest desembre, en començarà el desplegament, que consistirà, d’una banda, en el repartiment de targetes i cubells a la ciutadania, i de l’altra, a partir del gener, en la col·locació de les 49 àrees de contenidors que es repartiran per les diferents zones del municipi.

El calendari i els punts de repartiment

Per agilitzar aquest procés i fer-lo fàcil per a tothom, s’assignaran diferents punts i dates de distribució de materials, segons zones del municipi. Aquestes assignacions es comunicaran a la ciutadania a través d’una carta, que es rebrà a cada domicili i que indicarà dates i punt de recollida.

La zona nord de la Garriga (des dels carrers Can Noguera i Bonaire costat nord), tindrà com a punt de distribució la Torre del Fanal, entre els dies 15 de 
desembre i 17 de gener (s’assignaran uns dies concrets a cada habitatge, dins d’aquest període).

A la zona sud, s’establiran dos punts de lliurament de material: Can Luna, entre els dies 15 de desembre i 24 de gener, i el Teatre de la Garriga, El Patronat, entre els dies 19 i 24 de gener (en aquest cas, també s’assignaran uns dies concrets a cada habitatge, dins d’aquests períodes).

Cal tenir en compte que es farà una fase extra de repartiment per a aquelles persones que no hagin pogut anar al seu punt i data assignats. Serà a Can Luna, del 26 de gener al 7 de febrer.

Els horaris, per a Can Luna i la Torre del Fanal, seran: dilluns, dimecres i divendres de 14 a 20 hores, i dimarts, dijous i dissabtes de 9 a 15 hores. 

Pel teatre, seran: dilluns, dimecres, dijous i divendres, de 14 a 20 hores, i dimarts i dissabte, de 9 a 15 hores.

Què cal fer per recollir el material?

Per recollir les targetes (2 per habitatge) i els cubells (només en el cas dels habitatges on es farà porta a porta), només cal dur al punt de recollida el DNI.  En cas que l'adreça no coincideixi amb la que apareix al DNI, caldrà portar algun document que acrediti el lloc de residència (contracte de lloguer, rebut...).

Per atendre els dubtes que puguin sorgir al llarg del procés d’implantació i de repartiment de materials, s’habilitarà un punt informatiu a l’actual Oficina del Porta a Porta.