Des d'aquest gener, la Garriga compta amb una nova eina de comunicació amb la ciutadania: l'app la Garriga, una aplicació gratuïta per a dispositius mòbils iOS i Android.
La ciutadania compta des d'aquest mes de gener amb una nova font d'informació i punt de contacte amb l'Ajuntament de la Garriga. I és que neix l'app la Garriga, un aplicatiu per a mòbils que permetrà tenir a mà totes les informacions d'interès sobre el municipi, alhora que posarà a l'abast noves eines de comunicació amb l'administració.
Des de la nova aplicació, s'ofereix un accés ràpid i directe a la informació dels serveis municipals i a les notícies i agenda garriguenques, a més d'altres serveis relacionats amb el municipi. A més, l'app també vol ser una eina de comunicació directa amb l'Ajuntament per informar sobre incidències.
Noves vies de comunicació amb la ciutadania
Tal i com explica el regidor de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, Lluís Marco, "amb l'arribada de l'app es busquen tres objectius: que tothom tingui un accés senzill a tots els serveis de l'Ajuntament; que es puguin comunicar les incidències de manera fàcil (contenidors plens, enllumenat que no funciona...); i que l'Ajuntament pugui avisar amb rapidesa quan es produeixin imprevistos (meteorologia, talls de carrers, actes públics...)".
Segons Marco, "és una APP dinàmica, que mica en mica anirà omplint-se de nous continguts, sempre amb l’objectiu que tothom ho sàpiga tot de la Garriga".
L'Ajuntament, a un clic
Així, amb la nova app de la Garriga, la ciutadania pot accedir de forma directa a les notícies i l'agenda, a la cita prèvia de l'Oficia d'Atenció Ciutadana, als webs de Participació i del Teatre de la Garriga - El Patronat, a informació sobre el porta a porta, a punts d'interès i a itineraris i rutes, a Ràdio Silenci i als serveis d'aparcament.
Ben aviat, s'aniran implementant novetats, com informació sobre comerç i promoció econòmica, sobre transports, un llistat de telèfons d'interès i un accés a ofertes de feina.
Tot això, a banda de la bústia d'incidències, un servei que permetrà canalitzar de forma unificada els avisos, queixes i suggeriments que la ciutadania vulgui fer arribar de forma directa a l'Ajuntament.
De moment, l'App la Garriga arrenca amb un període de prova, en què la ciutadania podrà familiaritzar-se amb el funcionament de l'aplicatiu. Per aquest motiu, tothom qui vulgui notificar algun error o mal funcionament de l'eina, pot contactar amb l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania a través del correu oac@ajlagarriga.cat.
Més endavant, es preveu anar incorporant nous serveis, com informacions sobre el nou Espai Jove de la Garriga o un espai per a fer enquestes.
Bústia d'incidències
L'app la Garriga incorpora un botó per tal que, qui vulgui, pugui fer arribar al consistori avisos, queixes i suggeriments. Aquest servei incorpora l'opció d'adjuntar fotografies geolocalitzades, de manera que el servei es pugui dur a terme de la manera més acurada i eficient. Totes les incidències es canalitzaran per una mateixa via i es faran arribar directament a l'àrea corresponent.
L'app la Garriga ja està disponible a les botigues Android i iOS.